Proste dania z warzyw

0
118
Proste dania z warzyw

Obecnie wszyscy cierpimy na nieustanny brak czasu. Mamy go po prostu coraz mniej, dlatego staramy się jak najlepiej go zużytkowywać, nie pozwalając sobie na spędzanie w kuchni kilku godzin dziennie. Chcemy tworzyć posiłki proste i łatwe, a jednocześnie zdrowe i wartościowe. Takie właśnie będą pieczone warzywa oraz inne dania przygotowane w oparciu o te naturalne i podstawowe produkty. Wykorzystajmy moc warzyw i zakochajmy się w tych wszystkich marchewkach, paprykach, klasycznych pomidorach czy różnego rodzaju sałatach. Bez trudu przygotujemy z nich pełnowartościowy posiłek i to w ciągu zaledwie kilkunastu minut.

Dobrze by było, gdybyśmy posiadali swój piekarnik. To w nim najszybciej przygotujemy zdrowy i ciekawy posiłek. Stwórzmy go z samych warzyw. Wybierzmy w sklepie te, które najbardziej nam smakują i przejdźmy do ich przygotowywania – mogą to być m.in. papryki we wszystkich kolorach, marchewki, cukinia, ziemniaki czy nawet seler. Pokrójmy warzywa na cienkie paski, małe cząstki lub talarki. Obsypmy je ulubionymi przyprawami – słodką mieloną papryką, chilli, pieprzem, solą, bazylią lub ziołami prowansalskimi. Możemy też dodać do nich niewielką ilość papryki wędzonej, która nada im wyrazistego smaku i intensywnego aromatu. Spróbujmy jednak najpierw, czy ta przyprawa odpowiada w ogóle naszym kubkom smakowym. Niektórzy ją ubóstwiają i potrafią dodawać do wszystkiego, nawet do jajek czy jajecznicy, podczas gdy inni reagują odruchem wymiotnym na sam jej zapach.

Nasze pieczone warzywa są już prawie przygotowane. Musimy tylko polać je niewielką ilością zdrowego tłuszczu – np. oliwą z oliwek. Witaminy rozpuszczają się bowiem wyłącznie w tłuszczach, dlatego jego dodatek jest niezbędny i nie możemy go pominąć. Oblane oliwą z oliwek warzywa wyłóżmy na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i wsadźmy do piekarnika na kilkanaście minut. Po tym czasie możemy je wyciąć i cieszyć się ich wspaniałym smakiem. Jeśli nie do końca odpowiada nam taka sucha konsystencja samych warzyw, polejmy je niewielką ilością ketchupu bądź samodzielnie przygotowanym sosem. Do kilku łyżek jogurtu naturalnego dodajmy małą łyżeczkę majonezu (np. tego odchudzonego, jeśli chcemy zaoszczędzić sobie kalorii) i posypmy masę bazylią, oregano, solą i niewielką ilością pieprzu. Upieczone warzywa możemy też podawać ze świeżymi ziołami bądź ugotowanym wcześniej razowym makaronem. Kombinujmy z różnymi dodatkami i zmieniajmy same artykuły wkładane do piekarnika – jeśli znudzi nam się smak samej marchewki czy papryki, zastąpmy je brokułem bądź kalafiorem. Nasze proste posiłki za każdym razem będą smakować inaczej, a my na pewno się nimi nie znudzimy.

Jeśli natomiast nie mamy czasu nawet na to, aby w swoim domu przygotować takie pieczone warzywa, możemy posłużyć się gotowymi mrożonymi mieszankami. Proces mrożenia nie wpływa bowiem negatywnie na właściwości odżywcze warzyw. Zachowują one wszystkie swoje witaminy i minerały, dlatego dalej spokojnie możemy je obrabiać, piekąc je chociażby w piekarniku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here