Dieta keto – na czym polega i jakie są jej zasady? 

0
50
KETO

Zanim przejdziemy do sedna oraz zasad diety ketogenicznej, warto jest wspomnieć, że dzięki współczesnej nauce udało się odkryć, że spożywanie dużej ilości węglowodanów nie jest jedyną podstawą dobrze zbilansowanej diety. Pomysł jedzenia większej ilości tłuszczu oraz mniejszej węglowodanów może wydawać się sprzeczny z dotychczasową wiedzą, jednak okazuje się być naprawdę skuteczna. Czym dokładnie jest dieta ketogeniczna? Na czym polega i jakie są jej zasady? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/keto-zasady-na-czym-polega-dieta-ketogeniczna/ 

Dieta ketogeniczna – czym właściwie jest? 

Dieta keto, czyli dieta ketogeniczna jest to dieta wysokotłuszczowa, która opiera się na ograniczenie spożywania węglowodanów, zwiększenia przyswajanie białka, a także produktów bogatych w zdrowe tłuszcze. To właśnie tłuszcze odgrywają główną rolę oraz stają się bogatym źródłem energii. Tak jak przy każdym rodzaju diety, nie powinniśmy stosować jej jednak na własną rękę. Dobrze, przed wprowadzeniem odpowiedniego jadłospisu skontaktować się ze specjalistą w celu ustalenia nowej diety.

Dieta ketogeniczna – na czym polega? 

Dieta ketogeniczna opiera się na redukcji węglowodanów, Co wprowadza organizm tak zwany stan ketozy. Powoduje ona, że nasze ciało odkrywa cenne zasoby tłuszczu, a także zwiększa efektywność ich spalania. Dodatkowo tłuszcz w wątrobie zostaje zmieniony ketony, które mogą dostarczyć energii bezpośrednio do mózgu. W dużym skrócie w diecie ketogenicznej chodzi o to, aby uzyskać więcej kalorii tłuszczu i białka, a mniej węglowodanów. Pamiętajmy o tym, że wiąże się to z obciążeniem dziennej dawki kalorii, które nadal trzeba spożywać zgodnie z własnym określonym zapotrzebowaniem. 

W ketozie króluje spożywanie tłuszczy, jednak należy spożywać też odpowiednią ilość białka i węglowodanów. Każde ciało ma inne potrzeby, ale zwykle oznacza to następujący podział: 

  • 60 – 70 procent kalorii– powinno pochodzić z tłuszczu
  • 15 – 30 procent kalorii– powinno pochodzić z białka
  • 5 – 10 procent kalorii – powinno pochodzić z węglowodanów 

Korzyści, które płyną z diety keto 

Jedna wysokotłuszczowa na początku może być czymś nowym do naszego organizmu, jednak niesie za sobą wiele korzyści dla zdrowia. Osoby zmagające się z nadwagą, będą szybko w stanie zauważyć, że dieta ketogeniczna jest skutecznym sposobem na odchudzanie, oczywiście stosując przy tym wszystkie jej zasady. Co więcej dieta ta zwiększa poziom energii w organizmie. Dieta keto wiąże się też dostarczeniem organizmowi zdrowych tłuszczy w postaci oliwy z oliwek czy oleju lnianego. Dzięki temu wzmacnia serce i pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. 

Zobacz też: http://morini.pl/zdrowe-produkty-ktorych-nie-powinno-zabraknac-w-twojej-kuchni/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here