Jak jeść więcej warzyw?

0
754
Jak jeść więcej warzyw?

Chcesz być zdrowy i z tego względu próbujesz jak najlepiej się odżywiać. Teoretycznie dbasz o wartości odżywcze wszystkich spożywanych na co dzień posiłków, ale jednak zauważasz z czasem, że czegoś w nich brakuje. Kupujesz razowe pieczywo i uzupełniasz je chudą wędliną oraz pełnotłustym serem, a pierś z kurczaka podajesz z brązowym ryżem bądź kaszą – dania teoretycznie są zdrowe, ale jednak dość nudne i wybrakowane. Dlaczego? Ponieważ nie dodajesz do nich warzyw, które po prostu muszą na stałe zagościć w twoim jadłospisie. Być może masz problem z ich jedzeniem, bo nie do końca odpowiada ci ich mdły smak lub po prostu nie chce ci się ich obrabiać termicznie. Naucz się zatem wykorzystywać je dużo prościej i szybciej. Dzięki temu nawet warzywa liściaste coraz częściej będą pojawiać się na twoich talerzach.

Najpierw zajmijmy się śniadaniem. Każdego ranka prawdopodobnie przygotowujesz sobie kanapki, bo możesz je zrobić zdecydowanie najszybciej, aby przekąsić cokolwiek podczas biegu do pracy. Zacznij wstawać te pięć minut wcześniej, aby na swoich kanapeczkach położyć przynajmniej kilka plasterków pomidora czy ogórka. Możesz też tuż obok nich ułożyć sobie wyciągnięte ze słoika kiszone ogórki – rewelacyjne źródło witaminy C i wspaniały produkt dla układu trawiennego. Zaopatrz się w sklepie lub w wolnym czasie sam przygotuj przynajmniej kilka pudełek takich warzyw, do których zawsze będziesz mógł sięgnąć, by wyciągnąć z nich coś smacznego. Mogą to być właśnie klasyczne ogórki kiszone, konserwowe, piklowane czy marynowane grzybki bądź papryczki. Uzupełnione nimi śniadanie będzie nie tylko zdrowsze, ale też znacznie smaczniejsze. Nasyci się na dłużej i zaspokoi twój głód do samego popołudnia. A potem? Potem czas na obiad!

Podstawą twoich zdrowych obiadów najprawdopodobniej są mięsa i kasze bądź ryże. Zwykle podajesz je oddzielnie, choć równie dobrze mógłbyś je ze sobą połączyć i do takiego miksu wsypać mieszankę warzyw. Pokrój więc kurczaka na drobne kawałki, podsmaż go na patelni i dodaj mrożone warzywa bądź nawet warzywa liściaste – szpinak czy jarmuż. W osobnym naczyniu ugotuj brązowy ryż lub kaszę i dołącz do swojej smażonej potrawy. Możesz od razu przygotować jej większą ilość i podzielić ją sobie na mniejsze porcje, tym sposobem zyskując porządny obiad na kilka dni. Staraj się także polubić z zupami i gotuj je jak najczęściej. Zawsze uzupełniaj je ogromną ilość warzyw, którymi możesz nawet zastąpić kawałki mięsa. Próbuj też komponować gęste zupy – tzw. krem – przygotowując je z dyni, marchewki czy nawet buraka. Próbuj urozmaicać wszystkie posiłki najróżniejszymi warzywami, a z czasem wejdzie ci to w krew i już nie będziesz sobie wyobrażać bez nich nawet najprostszego dania.

Do warzyw trzeba się po prostu przekonać. Odpowiednio przyprawione mogą mieć naprawdę intensywny smak. Same w sobie przełamują też mocny aromat mięsa, idealnie komponują się zarówno z nim, jak i z dodanym do niego ryżem bądź kaszą. Przebieraj w warzywach i zachwycaj się ich zróżnicowaniem. Wyjdzie ci to tylko na zdrowie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here