Zasady aranżacji przestrzeni biurkowej – czyli pomoc w walce z bałaganem

0
964
Zasady aranżacji przestrzeni biurkowej - czyli pomoc w walce z bałaganem

Kto z nas nie miał bałaganu na własnym biurku lub w gabinecie? Prawdopodobnie, każdy z nas doświadczył takiej sytuacji i zdaje sobie sprawę jak ważna jest sprawna organizacja przechowywania wszystkich sprzętów biurkowych. Niezależnie, czy mowa o biurku w Twoim miejscu pracy, czy w miejscu zamieszkania, warto dołożyć starań i wyposażyć się w elementy niezastąpione w korzystaniu z każdego biurka. Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy wyposażenia biurkowego oraz udzielamy porad związanych z ich aranżacją i ustawieniem. Dowiesz się jak stworzyć i utrzymać względny porządek na swoim biurku oraz dlaczego zadanie to jest tak ważne. 

Przestrzeń i światło – w biurkowych aranżacjach

Biurka są bardzo zróżnicowane. Mogą różnić się rozmiarem blatu, jego kształtem, wysokością, materiałem wykonania, a także innymi dodatkowymi cechami. W każdym wypadku, użytkowanie biurka wymaga odpowiedniego zorganizowania przechowywania wszystkich sprzętów. Jak tego dokonać? Warto rozpocząć od systemu oświetleniowego, który będzie dedykowany do danego blatu. Dobrym wyborem będą lampy stołowe, a także różne formy oświetlenia biurkowego. Wśród tych ostatnich znajdują się popularne systemy LED, wysoce odporne na uszkodzenia i żywotne. Świetnie sprawdzają się po zamontowaniu do biurka – emitują jasne światło, zdolne rozjaśnić nawet najciemniejsze zakamarki danego mebla. 

Warto też sięgnąć po specjalne systemy do przechowywania, dedykowane na biurka. Są to między innymi niedużych rozmiarów półki i gablotki, niekiedy wyposażone w liczne dodatkowe skrytki, szufladki lub wnęki. Możesz wykorzystać je do przechowywania wszelkich przyrządów biurowych, a także licznego grona dodatków. Organizery są też pomocne w przypadku osób, które przy biurku wykonują pracę administracyjną lub rachunkową związaną z prowadzeniem własnego gospodarstwa. W ich przypadku polecamy wybór organizerów na dokumenty, złożonych z kilku szerokich modułów. Możesz łączyć je i rozłączać, w zależności własnego zapotrzebowania oraz akurat wykonywanej pracy. 

Wygoda pracy manualnej – czyli co powinno znaleźć się na biurku

Warto sięgać także po dodatkowe organizery, które pomogą uporać się z nadmiarem drobnych przedmiotów zaśmiecających biurko. Mowa między innymi o metalowych koszykach biurkowych, w których możesz układać ołówki, flamastry, długopisy oraz inne akcesoria. Bardziej rozbudowane wersje tych organizerów mogą posiadać dodatkowe schowki lub pojemniki. 

Dobrym pomysłem będą również organizery do szuflad, których możesz używać również poza nimi. Specjalne pojemniki posiadają liczne podłużne przegródki, które możesz wykorzystać w utrzymaniu porządku na blacie. Jest to duże ułatwienie i zabezpieczenie przed powrotem nieporządku w przyszłości. Wystarczy odkładać każdy użytkowany przedmiot do przewidzianej dla niego przegródki. 

Biuwar to również duże ułatwienie w wykonywaniu licznych biurkowych obowiązków. Jest to gadżet przeznaczony do stawiania na powierzchni blatu. Ma on najczęściej format dużej kartki papieru, pokrytej nadrukiem przedstawiającym kalendarz, terminarz, tabliczkę mnożenia, linijkę a niekiedy także inne przydatne informacje. Na powierzchni biuwara można swobodnie notować oraz zapisywać rozmaite sprawy, wykorzystując go jako wygodny brudnopis.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here