Jak dbać wiosną o swoją odporność?

0
250
sok na odporność

Większość z nas nie mogła doczekać się wiosennego słońca i wydłużających się wieczorów. Jednak wiosna to nie tylko budząca się przyroda, zieleń dookoła, ale także przesilenie i pyłki w powietrzu, które dla niektórych z nas mogą być bardzo dokuczliwe. Jak zatem zadbać o wiosenną odporność i zabezpieczyć się przed wiosennym przeziębieniem?

Zanim wyjdziesz z domu, sprawdź pogodę

Pogoda wiosną jest bardzo zdradliwa. Wysokie temperatury to nadal wiosenne temperatury, a nie te letnie, jak byśmy sobie życzyli. Nie ma w tym nic dziwnego, nasze serce po mroźnej zimie, bardzo chce wyjść, powygrzewać się w wiosennym słońcu. Dlatego, zanim wyjdziemy z domu, zerknijmy na temperaturę za oknem. Ubieranie się na tzw. „cebulkę”, kiedy w każdej chwili możemy zdjąć kurtkę, czy rozpiąć bluzę, pozwoli naszemu organizmowi nie przegrzewać się, ani zbyt wychładzać. Nie ma nic gorszego niż wiosenne zmiany pogody, od których jedynie krok od wiosennych przeziębień.

Jak zadbać o odporność wiosną?

Część z nas nie ma jeszcze nabytej odporności po zimie, dlatego w pierwszej kolejności trzeba zadbać o właściwą dietę. Wiosna to czas, w którym wszystko budzi się do życia i pojawiają się pierwsze warzywa i owoce, za którymi mocno tęskniliśmy zimą. Idealną odpowiedzią będą soki na odpornosc, które dostarczą naszemu organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów, które nie tylko odbudują, ale także wzmocnią naszą odporność. Mogą to być jednakowo soki warzywne, które zawierają dużo błonnika, ale także soki owocowe, wszystko zależy od naszych preferencji smakowych. Warto przyjrzeć się naszej diecie. Zimą potrzebujemy więcej węglowodanów i tłuszczy, ale wiosną nasza dieta staje się lżejsza, co możemy powoli wprowadzać.

Aktywność fizyczna kluczem do sukcesu!

Wiosna to prawdziwy raj dla miłośników aktywności fizycznej, nie musimy uprawiać sportu w domu, czy na siłowni, ale wyciągnąć zakurzone rowery, rolki i hulajnogi, ruszając w miasto. Wiosna sprzyja aktywności na świeżym powietrzu, przez co dużo chętniej uprawiamy sporty i czerpiemy z niego o wiele więcej radości. Jest to niezmiernie ważne dla budowania naszej odporności. Wystarczy wyjść pobiegać, czy wyprowadzić rower z garażu i dać naszemu ciału odrobiny aktywności. Po długiej zimie każdy z nas chętnie doceni uroki aktywności na świeżym powietrzu, jeśli nie jesteśmy miłośnikami biegania, czy jazdy na rowerze, możemy zadowolić się miłym spacerem w lesie, czy w pobliskim parku, jest wiele alternatyw, z których możemy wiosną skorzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here