Z czego zrobiona jest kaszanka?

0
326

Kaszanka to potrawa, która jedni lubią, inni nienawidzą. Jej smak zależy od elementów, z jakich jest wykonana i sposobu przygotowania. Najpopularniejszym sposobem jest jej usmażenie wraz z cebulą oraz podanie z chlebem. Można ją także grillować, dzięki czemu będzie chrupiąca z wierzchu oraz sypka w środku.

Kaszanka – co to takiego?

Kaszanka https://zdziadapradziada.pl/product-pol-35-Kaszanka.html to wędlina występująca na podstawie kaszy gryczanej czy jęczmiennej, krwi wieprzowej, wszystkich dostępnych podrobów, takich jak wątroba, płuca, ozory, tłuszcz lub skóry wieprzowe i z dodatkiem cebuli oraz przypraw (majeranek, ziele angielskie oraz pieprz). Wysmażony farsz pakowany jest do umytego oraz posolonego jelita. Kaszanka jest wynikiem tzw. świniobicia, gdy dostępna jest świeża krew. Niegdyś nią pogardzano, jednak teraz znowu powraca do łask. Co więcej, zaczęto ją choćby kwalifikować do tzw. superfoods, więc artykułów spożywczych, jakie mają istotny wpływ na zdrowie człowieka

Skład kaszanki

Kaszanka należy do kategorii wędlin podrobowych, więc produktów zrobionych z solonych lub peklowanych podrobów, mięsa oraz tłuszczu, przeważnie w ekologicznych powłokach. Przeważnie dostępne są kaszanka parzona, kaszanka pieczona czy kaszanka wędzona. Kaszanka składa się często z podrobów, więc wątroby, płuc, skóry wieprzowej, natomiast również krwi wieprzowej oleju oraz kaszy jęczmiennej lub kaszy gryczanej

Kaszanka: wartości kaloryczne

Dużą wartością kaszanki jest duża ilość żelaza, jakie bierze udział w systemie w transporcie oraz przechowywaniu tlenu, jest stosowane do produkcji krwinek czerwonych, uczestniczy w syntezie DNA, spełnia funkcję w procesach immunologicznych natomiast jego brak w systemie doprowadza do niedokrwistości. Jest to żelazo hemowe, jakie jest lepiej przyswajalne poprzez system aniżeli żelazo niehemowe, jakie wychodzi z artykułów roślinnych. Również kaszanka to źródło cynku, miedzi oraz potasu, witamin z grupy B (z powodu ilości kaszy gryczanej czy jęczmiennej).

Na kaszankę należy także uważać, jeśli chorujemy na dnę moczanową. Specjał dostarcza, ponieważ dużej ilości puryn – związków nierozerwalnych zmieniających się w kwas moczowy, jakiego nadmiar w systemie jest groźny dla zdrowia, ponieważ krystalizuje się oraz przechowuje w stawach, czego konsekwencją staje się nie tylko podagra, jednak także artretyzm. Także panie w ciąży powinny unikać częstego raczenia się kaszanką, bogatą w witaminę A, gdyż w większym natężeniu może ona przyczyniać się do chorób rozwojowych płodu. W składzie kaszanki, jaką kupujemy w sklepie, niestety znajduje się zazwyczaj dużo sztucznych „ulepszaczy”, jakie również nie działają pozytywnie na nasze zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here